Till kassan

Varukorgen

Välkommen till vår snabbkassa för företagsbeställningar över 2000 kr

Här kan du göra din beställning snabbt och lätt. Du kan välja ev. presentinslagning, hälsningskort och utskicksalternativ. Vi erbjuder 30 dagars betalning mot faktura, vid godkänd order. Efter du har lagt din beställning kontaktar vi dig med eventuella frågor, information och/eller en orderbekräftelse.

  • Antal varor
    Styckpris
    Totalt
    Finns på lager
    -
    -
    -
    Presentinslagning erbjuds ej
    Presentinslagning?
    Presentinslagning à -
    -
Mellanslag, STORA/små bokstäver måste vara exakt rätt, annars fungerar inte koden.
Mellanslag, STORA/små bokstäver måste vara exakt rätt, annars fungerar inte koden.
Frakt från:
Totalt exkl. moms:
Om du skickar till annan mottagare kan vi märka kartongen:

Till kassan
Handla som privatperson istället? Klicka här»
Privatkund | Företagskund
Favoriter Varukorg

Information

KUNDTJÄNST
Vardagar kl. 10-15. Lunchstängt kl. 12:00-12:30
Kontakta kundtjänst på:
kundtjanst@bluebox.se eller 040-680 66 80.

Kundtjänst

Aktuell information

  • Efter du har lagt din beställning kontaktar vi dig snarast med eventuella frågor, information och/eller en orderbekräftelse.

    Om du inte fått någon återkoppling från oss, eller en orderbekräftelse via mail, inom några dagar kontrollera spam/skräp/social eller promotions (i gmail) mapparna i din webbläsare eller ditt mailprogram. Skulle det fortfarande saknas, vänligen maila oss på b2b@bluebox.se så kontrollerar vi om din beställning inkommit.

  • Om du stöter på ett fel skulle vi bli jätteglada om du ville rapportera det till oss!

    Maila gärna kundtjanst@bluebox.se eller ring 040-6806680.

    Vi tackar för hjälpen! :)

Köpvillkor

  • Villkoren nedan reglerar förhållandet mellan dig som kund och Bluebox AB (556820-0363) när du handlar på b2b.Bluebox.se över internet.

    Efter du lagt en beställning kontaktar dig via mail med ev. frågor, kompletteringar och info samt en orderbekräftelse. Om något inte stämmer, kontakta oss direkt för ändring eller annullering, så vi kan åtgärda det innan beställningen hunnit packats och skickats.

    Beställningar av varor som finns på lager kan ändras till andra varor om hantering av beställningen inte påbörjats än.

    Beställningar av varor som inte finns på lager kan ej avbokas eller ändras efter vi beställt in dem åt er, utan debiteras.
    Företag erbjuds inte "öppet köp" vid köp på b2b.bluebox.se.

    Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.

  • Följande köpvillkor gäller för företag, kommuner och organisationer:

    • Alla priser på b2b.bluebox.se anges exklusive moms. Moms tillkommer.
    • Minsta ordervärde är 2000kr.
    • b2b.bluebox.se säljer ej till privatpersoner, bara till företag, organisationer och kommuner.
    • Fraktpriser som anges avser frakt inom Sverige.
    • Beställningar av varor som finns på lager i önskat antal vid ordertillfället kan ändras till andra varor, om hantering av beställningen inte påbörjats än.
    • Beställningar av varor som inte finns på vårt lager vid ordertillfället, utan beställts in i önskat antal för er, kan ej avbokas eller ändras efter vi beställt in dem.
    • Företag erbjuds inte öppet köp, men kan givetvis reklamera skadade produkter.
    • Vid transportskada på varor som skickats med Schenker, anmäl direkt till chauffören och till oss på kundtjanst@bluebox.se för hjälp i ärendet.
    • Vid transportskada på varor som skickats med PostNord rekommenderar vi att ni anmäler till dem inom 24 timmar. Skadan anmäler ni direkt på deras hemsida. Ni får då ett ärendenummer från Postnord som ni skickar till oss på kundtjanst@bluebox.se för hjälp i ärendet.
    • Outhämtade paket återbetalas ej.
    • Fraktkostnader, inslagning, administration och specialönskemål (som tillägg av logo på hälsningskort) kan skilja sig från uppgifterna på sajten, om beställningen inte läggs via sajten eller av annan anledning behöver administreras manuellt. Ni får självklart prisuppgift på dessa i det fall det är aktuellt.

    Vid större beställningar till en (1) leveransadress går det bra att beställa via sajten. Frakttillägg kan tillkomma på beställningar som behöver skickas på pall. Vi kontaktar er med prisuppgift som ni får godkänna först om det skulle bli aktuellt.
    Om önskat antal varor eller en specifik vara/varor inte finns tillgängliga på sajten går det bra att skicka en förfrågan till oss för en specialbeställning ladda ner pdf här. Om du fyller i uppgifterna och mailar till b2b@bluebox.se återkommer vi snarast med förslag/möjligheter.

    Vill ni skicka paket till flera olika adresser? Det kan vi lösa! Så här funkar det:

    Större antal företagspresenter till olika adresser:
    Om vi efter du lagt beställningen får en korrekt och komplett ifylld Excellfil (ladda ner) med mottagarnas adressuppgifter kan vi administrera utskicket. Minsta ordervärde per paket är då 200kr exkl moms. Presentinslagning och hälsningskort med/utan er logo finns som tillval. Frakt och hanteringskostnad tillkommer enligt offert.

    Mindre antal företagspresenter till olika adresser:
    Företagsbeställningar med ett varuvärde under 2000kr: Vänligen lägg beställningen via sajten för privatpersoner (www.bluebox.se) för att undvika att administrativa merkostnader tillkommer. Om du vill skicka varor till flera olika adresser gör du en ny beställning för respektive adress. Beställningar kan tyvärr inte delas när man beställer via sajten för privatpersoner.

  • På beställningar lagda via b2b.bluebox.se erbjuder 30 dagars betalning mot faktura, efter kreditprövning och godkännande av order.

    Efter du har lagt din beställning kontaktar vi dig med eventuella frågor, information och/eller en orderbekräftelse.


    Vi förbehåller oss rätten att stryka en beställning i de fall vi anser det befogat. Alla varor förblir Bluebox ABs egendom tills full betalning erlagts. Alla bedrägerier polisanmäls med rättslig följd.

  • Företag erbjuds inte "öppet köp" vid köp på b2b.bluebox.se.

    Beställningar av varor som inte finns på lager kan ej avbokas efter vi beställt in dem åt er, utan debiteras.

    Beställningar av varor som finns på lager kan avbokas eller ändras till andra varor om hantering av beställningen inte påbörjats än.

  • Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad kontakta oss så snart som möjligt på kundtjanst@bluebox.se eller 040-680 66 80. Specificera vilken produkt det gäller och beskriv problemet. Ange ordernummer så vi snabbt kan hitta beställningen i vårt system. Du får ett returnummer av oss, och hjälp att lösa problemet antingen med en ny vara, reparation, pengarna tillbaka eller eventuellt prisavdrag.

    Vi accepterar inte försändelser utan returnummer. Den som returnerar en felaktig vara står för transportrisk, men vi står för returportot. Vi återbetalar pengarna till dig senast 14 dagar efter godkänd retur.

  • Outhämtade paket återbetalas ej.

    Tänk på att ange korrekt och fullständigt namn och adress, speciellt om du skickar till någon annan.
    Observera att mottagaren kan behöva legitimera sig för att hämta ut ett paket (använd därför ej smeknamn). Felaktiga eller inkompletta adressuppgifter kan göra att paketet inte lämnas ut, skickas till fel adress eller kommer bort i posthanteringen.
    Vi ersätter inte förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats.

  • Försäljning till privatpersoner kan endast göras på https://www.Bluebox.se.

  • Personuppgifts- och cookiepolicy

    Vilka uppgifter vi samlar in och sparar, och varför:

    Vi sparar uppgifter när du besöker vår sajt och när du handlar hos oss. Vi samlar även in och sparar vissa uppgifter vi fått via e-post, nyhetsbrev, våra andra webbplatser (t.ex. Blueboxbloggen och sociala nätverk som tillhör tredje part som vår Facebooksida), när du kontaktat oss om t.ex. ett kundtjänstärende via telefon, post eller mail. Eller tredje part (t.ex. tävlingssammarbeten med annan sajt/blogg),

    Vi använder informationen för att kunna uppfylla våra skyldigheter gentemot dig som kund, för att förbättra din användarupplevelse, och för att understödja vår marknadsföring samt vidareutveckling av sajten, sajtinnehåll och produktinköp.

    _

    Bluebox samlar in uppgifter från följande källor:

    • Via Cookies på vår sajt (t.ex. interaktioner, sidbesök, IP-adress, kategorier, produkter, sökningar, vad som lagts i kundvagnen)
    • Via information som användaren själv lämnar (t.ex. e-postadress för att få bevakningsmail, anmälan till nyhetsbrev, tävlingsbidrag, marknadsföringsaktiviteter hos/via tredje part osv.)
    • Användargenererad information från aktiviteter på sajten (t.ex. övergivna kundvagnar och sökningar)
    • Genom kontakt via skickade meddelande (t.ex. kundtjänstkontakt via mail, telefon och post)
    • Via köp (t.ex. ordervärde, beställda produkter, utskicksdag, adress, telefonnummer)
    • Genom kreditprövning/betalning via tredje part (Klarna/Payex)

    _

    Ändamål och rättslig grund för att samla in uppgifterna:

    • Marknadsföring (för att visa nyheter/inspiration, produkterbjudande, personliga rekommendationer via webben, mejl, post, telefon och annonsering via tredje part).
    • Användargenererad information från aktiviteter på sajten (för att kunna erbjuda dig produkter du är intresserad av, för att förstå dina preferenser och önskemål och kunna vidareutveckla tjänster, sortiment och användarupplevelse).
    • Kundservice (för att kunna besvara frågor, vägleda/hjälpa kunden, korrigera fel, osv.)
    • Skyldigheter (för att kunna hantera beställningar, kundärenden, garantiåtaganden och i de fall en produktåterkallelse skulle ske).
    • Bedrägeri och riskbedömning (för att förhindra bedrägeri och göra riskbedömning).
    • För att kunna följa gällande lagstiftning, såsom bokföringslagen.

    _

    Säkerhet och sekretess

    Våra sidor är säkerhetsskyddade med krypterade SSL-sidor och certifierade. Vid kortköp behandlas kortinformationen på så sätt säkert och konfidentiellt. Betalningslösningen tillhandahålls av Payex AB. Dina kortuppgifter förmedlas direkt till din bank via Payex's system, och lagras aldrig hos oss. PayEx uppfyller kraven för PCI-DSS. Vid fakturaköp görs kreditcheck av Klarna och inte heller då lagras ev. känslig kreditinformation hos oss. Vi använder lämpliga och rimliga säkerhetsåtgärder för att skydda den information du lämnat. Eftersom det inte är 100% säkert att skicka/lagra data via/på nätet, vill vi också påpeka att du lämnar dina personliga information på egen risk.

    Bluebox.se är certifierade av Trygg e-handel, vilket betyder att du kan känna dig trygg när du handlar hos oss. Certifieringen Trygg e-handels syfte är att hjälpa dig som konsument välja rätt e-handelsföretag när du handlar så att du kan känna dig trygg och säker även efter du tryckt på "köp". Trygg e-handels målsättning är att det skall kännas lika tryggt och säkert att handla på Internet som i vanlig fysisk butik.

    _

    Hur länge lagrar vi dina uppgifter?

    Personlig information sparas så länge det är nödvändigt för att uppfylla ändamålen som följer denna personuppgiftspolicy, såvida inte en längre lagring tillåts eller krävs av lagen (av skattemässiga skäl, tillsynsmässiga skäl eller för annat tillåtet, legitimt affärsändamål). Därefter raderas/gallras eller anonymiseras personuppgifterna.

    Beställningshistorik och förpliktelser för att fullfölja beställningar på Bluebox.se - Sju år (bokföringslagen) eller så länge vi behöver göra det för att fullfölja gällande lagkrav.

    Marknadsföringsändamål för Bluebox.se - 3 år efter din senaste aktivitet, t.ex. köp, recensioner, kommunikation, engagemang med annonser eller besök på våra webbplatser. I de fall du lämnat samtycke (t.ex. nyhetsbrevsprenumeration, följare på Facebook osv.), så länge vi har ditt samtycke.

    Kundservice - 3 år eller så länge vi är skyldiga att göra det enligt gällande lag.

    Användargenererad information - 3 år efter din senaste aktivitet, t.ex. köp, kommunikation eller besök på våra webbplatser.

    Bedrägeri och riskbedömning - 3 år eller så länge vi är skyldiga att göra det enligt gällande lag.

    _

    Vem delar ni min personliga data med?

    Vi säljer inte våra kunders personliga information till några andra företag. För att bedriva verksamhet tar vi hjälp av betrodda tredje parter (t.ex. för att distribuera e-post och paket, retargeting, hosting, underhåll av sajten och för betalningslösningar). Dessa har endast tillåtelse att hantera uppgifterna för att utföra uppdrag från oss i form av personuppgiftsbiträde.

    Om Bluebox skulle förvärvas av eller konsolideras med ett annat företag blir personuppgifter tillgängliga för detta företag/koncern men kommer fortsatt skyddas av en personuppgiftspolicy enligt gällande lag. Vi kan komma att lämna ut/dela relevanta uppgifter i fall oegentligheter uppstått (som vid bedrägeri, dataintrång och liknande).

    _

    Dina rättigheter

    I enighet med GDPR (General Data Protection Regulation) har du rätt att få ett utdrag där du får veta vilka personuppgifter vi har sparade om dig och i vilket syfte personuppgifterna används. Om du inte samtycker till hur vi använder uppgifterna har du rätt att ta tillbaka ditt samtycke eller göra invändningar. Du kan också begära korrigeringar och uppdateringar av dina uppgifter om du anser att de är inkorrekta eller ofullständiga. Du har också rätt att på sätt som föreskrivs i lagen få dina personuppgifter borttagna eller begära att vi begränsar behandlingen. Du har också rätt att få personuppgifterna du lämnat porterade/överförda. Det kan dock krävas att vi för att kunna följa vissa lagar (t.ex. bokföringslagen) måste spara vissa uppgifter. De uppgifter som är tillåtna för oss att behålla för att tillgodose våra affärsbehov kan komma att sparas.

    _

    Kontakt

    Om du vill komma i kontakt med oss ang. felaktig information, utdrag, att få dina uppgifter ändrade eller borttagna enligt dina rättigheter ovan, eller har några andra invändningar får du gärna kontakta oss.

    Du kan nå oss här:

    Adress: Bluebox AB, Kosterögatan 15, 211 24 Malmö

    Mejl: kundtjanst@bluebox.se

    Telefon: 040-680 66 80

    _

    Ändring av personuppgiftspolicyn

    Vi förbehåller oss rätten att uppdatera och ändra vår personuppgiftspolicy. När detta görs kommer vi att ändra datum och version nedan. Om väsentliga förändringar skett kommer vi att lägga upp ett tydligt meddelande på Bluebox.se.

    (Version 1, maj 2018)


    _

    Om Cookies

    Vad är cookies och varför använder vi dem?

    En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker sparar på din dator. I en del funktioner t.ex. i beställningsformulären, använder bluebox.se cookies.

    Cookies används bl.a. för att beställningsfunktionen på bluebox.se skall fungera. Utan den skulle du till exempel inte kunna behålla varorna i varukorgen om du lämnat sidan en stund. Vi kan även placera cookies från tredjepartsleverantörer (så som digitala annonsnätverk) för att de ska kunna skapa automatisk annonsering och retargeting baserat på vad du tittat på/handlat på sajten, för mer relevant annonsering. Inga personliga uppgifter följer med dessa cookies. Cookies används också för att ge oss besöksstatistik via Google Analytics (t.ex. information om hur många besökare vi har på sidan, vilka produkter som är mest populära, var besökarna kommer från).

    ___

    Blockera och/ta bort cookies

    Om du inte vill ha några cookies kan du välja att inte acceptera cookies i din webbläsare.

    Du kan också välja att ta bort befintliga, eller stänga av vissa (eller alla) framtida cookies. Mer information om hur du gör finns t ex här: https://support.google.com

    Att helt stänga av cookies innebär att du inte får tillgång till alla sidor, får felmeddelande på vissa sidor och inte kan genomföra ett köp på Bluebox. Marknadsföringscookies från tredjepart kan däremot stängas av utan att det påverkar funktionen av sajten (t.ex. cookies från Facebook, Criteo, Adtraction och Adservice).

    I din webbläsare kan du även ställa in att du får en fråga varje gång en webbplats vill använda cookies.

  • Vad är cookies och varför använder vi dem?

    En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker sparar på din dator.

    I en del funktioner t.ex. i beställningsformulären, använder bluebox.se cookies.

    Cookies används bl.a. för att beställningsfunktionen på bluebox.se skall fungera. Utan den skulle du till exempel inte kunna behålla varorna i varukorgen om du lämnat sidan en stund.

    Vi kan även placera cookies från tredjepartsleverantörer (så som digitala annonsnätverk) för att de ska kunna skapa automatisk annonsering och retargeting baserat på vad du tittat på/handlat på sajten, för mer relevant annonsering. Inga personliga uppgifter följer med dessa cookies. Cookies används också för att ge oss besöksstatistik via Google Analytics (t.ex. information om hur många besökare vi har på sidan, vilka produkter som är mest populära, var besökarna kommer från).

    Blockera och/ta bort cookies

    Om du inte vill ha några cookies kan du välja att inte acceptera cookies i din webbläsare.

    Du kan också välja att ta bort befintliga, eller stänga av vissa (eller alla) framtida cookies. Mer information om hur du gör finns t ex här: https://support.google.com

    Att helt stänga av cookies innebär att du inte får tillgång till alla sidor, får felmeddelande på vissa sidor och inte kan genomföra ett köp på Bluebox. Marknadsföringscookies från tredjepart kan däremot stängas av utan att det påverkar funktionen av sajten (t.ex. cookies från Facebook, Criteo, Adtraction och Adservice).

    I din webbläsare kan du även ställa in att du får en fråga varje gång en webbplats vill använda cookies.

    Du kan läsa vår personuppgiftspolicy här.

  • Du som anmält dig till Bluebox.se nyhetsbrev kan själv, när som helst, avanmäla dig genom att klicka på en länk i mailet. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, utan skickar endast nyhetsbrev till dem som godkänt detta.

  • Du når oss på kundtjanst@bluebox.se eller 040-680 66 80. Vardagar kl. 10:00-15:00, med lunchstängt kl.12:00-12:30.

    Vi försöker alltid svara på frågor som rör en beställning inom en timme (vardagar), men det kan ta upp till 48 timmar om vi t.ex. väntar svar/besked från en leverantör eller posten.

  • Bluebox.se har sålt roliga prylar och presenter på nätet sedan 2000. Vi är en av Sveriges äldsta webbshoppar!

    Bluebox.se och b2b.Bluebox.se drivs och ägs av Bluebox AB, org nr 556820-0363. Styrelsens säte är i Malmö. Vi finns på Kosterögatan 15, 211 24 Malmö.

Frågor och svar

  • Vi erbjuder 30 dagars betalning mot faktura, vid godkänd order. Efter du har lagt din beställning kontaktar vi dig med eventuella frågor, information och/eller en orderbekräftelse.

  • Javisst kan vi skicka presenter direkt hem till de anställda om så önskas!

    Om du vill skicka presenter till ett flertal mottagare, istället för bara en företagsadress gör du så här: 

    I kassan väljer du antal mottagare som varorna ska skickas till. Där kan du också välja mellan olika fraktsätt (även Hemleverans). Efter du beställt, laddar du hem, fyller i och skickar detta Excelark med mottagarnas (t.ex. de anställdas) adressuppgifter till oss på b2b@bluebox.se. Vi återkopplar och hanterar snabbt!

    Behöver du hjälp? Kontakta oss gärna på b2b@bluebox.se.

    Presentinslagning och hälsningskort med/utan er logo kan vi också lösa åt er.

  • Fraktkostnaden inom Sverige:

    • Till FLERTALET mottagare där Excelfil med adresser tillhandahållits: från 39kr/paket, beroende på önskat fraktsätt.
    • Till EN leveransadress: 5% av ordervärdet

    Priset är exkl.moms

Presenter

  • Presentförpackning finns som tillval när du kommer till kassan. Om du väljer presentinslagning slås vald vara/varor in i presentpapper.

    Inga prisuppgifter läggs med om du skickar varor till någon annan.

    Ett hälsningskort med ett meddelande från er kan också läggas med. Presentinslagning och kort kan beställas till respektive vara när man kommer till kassan. Kostnad för inslagning med presentpapper är från 25 kr och för hälsningskort från 29 kr. (Inkl moms)

    Bluebox paketinslagning

  • När du kommer till kassan kan du, om du vill, köpa hälsningskort! Flera olika motiv finns att välja mellan.

    Vi kan trycka din hälsning i kortet om du önskar! Korten kostar 29 kr inkl. moms (och du betalar inget extra för att få er hälsning tryckt inuti kortet). Vill du få företagets logo tryckt i kortet kan detta väljas i kassan och göras mot en tilläggskostnad.

Om Bluebox

  • Bluebox.se och B2B.Bluebox.se ägs av Bluebox AB som är ett Malmö-baserat företag. Bluebox.se är privatägt och drivs av Charlotta Lannerheim och Nick Johnson sedan 2000.

    På Bluebox.se är vår idé är att sälja presentförpackade gåvor över nätet till personer som inte kan/vill trängas på stan i jakt på presenter. Dessutom slipper man på detta sätt att fixa emballage, hälsningskort och gå till posten! (Det går förstås utmärkt att beställa roliga prylar till sig själv också!)

    B2B.Bluebox.se har vi tagit fram alldeles nyligen, 2022, för att göra det enklare för företag att beställa kick off-boxar, sommarpresenter, julklappar, företagspresenter m.m. till anställda och kunder. I spåren av covid och isoleringen det medförde såg vi en ökad efterfrågan på en smidig lösning för företag att skicka denna typ av varor, och vår sajt för privatpersoner behövde en anpassad del för just företag att beställa från. Så här är vi nu!

  • Bluebox paketinslagning Företag kan ansluta sig till REPA-registret för att ta producentansvar för förpackningar av t ex kartong/papper och wellpapp. De anslutna företagen redovisar sina förpackningsmängder och betalar in förpackningsavgifter. Avgifterna finansierar sedan den rikstäckande insamlingen och återvinningen av förpackningarna som finns uppbyggd i Sverige.

  • Bluebox AB är certifierade av SE-EKO-03 för försäljning av ekologiska förpackade livsmedel via e-handel. Certifikatsnummer: 30035.

  • Investeringarna i utvecklingen av kassasidan samt b2b-sidan har medfinansieras med stöd från fonden.

    EU logo